lördag 17 december 2011

Köket är ett katastrofområde just nu.

I kväll ska vi äta fiskgratäng. Jag har gjort duschess mos som jag spritsat runt ugnsformen, fisken ligger i mitten och en tjock härlig icke bantar sås hälls över fisken i mitten på formen. Och sen in i ugnen. Det är bara det att hela köket och det rum vi ska äta i är belagt med London dimma. Att sätta på ugnen utan att komma ihåg att sist man använde den så bubblade maten över i formen och man borde ha rengjort den. Det är den som nu stinker och sveper in oss i röken *host*
Jag försöker förtvivlat rädda situationen genom att tända kandelabrarna på bordet och öppna fönster både i kök och matrum. Skapa lite romantik trots andnöden. Får hoppas att maten är ätlig i alla fall för jag är verkligen hungrig



Dagens bilder är lite inspiration från nätet. Jag letar runt som en tok just nu efter fina detaljer och roliga ideer till min inredning. En säng med en riktigt rustik gammal gavel av något slag står på min önskelista som bara blir längre och längre. Sen så vill jag ha ett njutbart badrum. Gamla kranar och det vore skoj med nåt annat en ett vanligt handfat. Men här tror jag sambon kommer att stampa på bromsen : ))


Trevlig lördag på er!


************'








1 kommentar:

  1. Tittar in och önskar dig en fin 4'e advent samt en fin julvecka. Här har nu också kommit snö..:)
    Många vinterkramar från Maria ♥

    SvaraRadera