tisdag 13 december 2011

Alpackagarn, snart så.


Mina första trevande försök att spinna alpacka ull


Så var det Lucia idag och här har det regnat nästan hela dagen. Golvet i hallen börjar antaga utseendet hos ett stampat jordgolv då 5 hundar och två tvåbenta ska in och ut genom dörren ideligen. Tror det är renare hos kaninerna : )

Jag har suttit flera timmar vid spinnrocken och försökt att fundera ut hur den bäst ska användas. Det är bara SÅ ROLIGT. Jag har redan märkt att det är vanebildande... Tyvärr råder det brist på ull här hemma och det måste genast rättas till. I kväll ska jag beställa lite mer alpackaull. För det var jätteroligt att arbeta med, lättspunnet.

Trevlig Luciakväll på er : )

*****************




1 kommentar:

  1. Har inte mannen lite att avvara? *gapskratt*

    Näe, min bak hoppas jag inte ska komma med på bild när jag lägger om bottnen i ugnen. Hemska tanke! ;) Skulle tappa alla läsare i ett nafs. Lycka till med spinnandet!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera