måndag 31 december 2012

Sjukstuga.

 Efter att ha firat jul i dagarna tre hos släkt och vänner så kom vi hem på annandagens kväll och sambon började känna sig lite vissen. I hans fall så var det magen och ett par timmar senare så var det bara att konstatera; Vinterkräksjukan. Själv har jag aldrig haft den och drabbades inte nu heller. Sambon däremot hade en natt av ständigt spring på hemlighuset. Dagen efter var han mör men bättre. Det är det fina med vinterkräksjukan. Den är brutal men kort...

 Medans mannen vilade upp sig efter nattens pärs så började jag känna mig vissen. Inte magen men hals och bihålor. Jag har legat sen dess i influensa. Helt däckad, helt väck av feber och sjukdom. I förrgår tog sig mannen till affären och handlade inför nyår. Något gott ska man unna sig trots att man är sjuk. Jag var knappt medveten om att han varit och handlat.

I går kände jag mig lite piggare och satte mig vid datorn för att önska gott nytt år här och var. Gjorde det enkelt för mig och skrev det på Facebook innan jag stöp ner i sjuksängen igen. Köttet som vi tänkte äta på kvällen, vår nyårssupé låg på köksbänken och tinade. Det var inte förens flera timmar senare på eftermiddagen som sambon meddelade att det inte var nyårsafton...

*ler* Vi var rätt dagvilla båda två igår. Köttet åkte in i kylen och vi bäddade ner oss igen. Härligt, en dag till att kurera sig på : ) I dag känner jag att det vänt något. Kroppen är fortfarande stel och värker, benen vibrerar när jag går på dem men halsontet har försvunnit och jag tror inte att jag har hostat sönder revbenen vilket jag ett tag misstänkte. Jag är lite mindre svullen i bihålorna. Nässprayen börjar kunna tränga igenom så att jag kan andas nästan normalt.

De timmar jag varit vaken när jag legat sjuk så har jag passat på att lära mig att sticka en häl. En liten bit i taget när jag orkat. Så nu kan jag det och hörrni, det var ju jätte enkelt. Jag lärde mig via YouTube, finns många duktiga där som lagt ut filmer på hur man gör. Filmer kan man ju dessutom stoppa medans man stickar det moment som visats, starta igen när det är dags för nästa moment. Ett par riktigt varma raggsockor har jag stickat till sambon och mig. Passade på att fota dem idag ute på darrande ben.

Lagom tills raggsockorna var färdiga så har vi plusgrader och barmark : )

Önskar er alla en trevlig nyår. 
Nu återgår jag till mitt nerbäddade tillstånd igen. Jag har kollat min mail och jag kommer att skicka svar på de mail jag fått så fort jag är på benen igen.

********'


1 kommentar: