tisdag 6 mars 2012

Odlingslådor av sly.

 Tror snart inte att jag någonsin mer vill se en avsågad pinne eller stör. När jag kom på denna ide så var det en ripp-off på andras idéer. Det där med att göra stängsel och odlingslådor av ris och sly. Ser så snyggt ut när andra har gjort och särskilt svårt kan det ju inte heller vara. Det är inte svårt, det är tungt. Att släpa halvstora björkar ur skogen gör att man får en helt annan känsla för sin kropp dagen efter. Ordet ledbruten får helt plötsligt en innebörd. Att trassla med fälld sly genom icke fälld sly i flera timmar, gör att man somnar ovaggad... Jag hade en vision om att göra sex stycken odlingslådor och tog mått på pinnarna där efter. När en låda var färdig var jag redan less. Tyckte jag stått och sågat i timmar. Men jag var ju tvungen i alla fall att göra två. Annat är ju otänkbart när man är så envis som jag : ) Det blev 3 stycken igår och idag ytterligare en. Jag alternerade mellan att laga gräsmatta genom att vända på kockor eller att kämpa med mina pinnar. Pinnarna vann denna gång.

 Men jag tror aldrig att jag någonsin mer drar igång ett sånt här pinnprojekt. Om jag är ekonomisk, snål eller bara helt knasig vet jag inte än. Vill se lådorna fulla med goda grönsaker först : ))

Trevlig onsdag!



******************************



2 kommentarer:

  1. De flesta liknande odlingslådor jag sett har gjorts med mycket tunnare slanor, så jag förstår att det var jättejobbigt.

    Men jag tycker du ska vara glad och stolt över ett bra jobb, för de där kommer hålla länge=)

    Hoppas du inte behöver dressera svinen att hålla sig från dem (vi har inte vildsvin här, så jag har ingen aning om hur de fungerar).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu lär jag inte vilja flytta härifrån, för lådorna är ju inte flyttbara haha... Vi har förstärkt elen nu så förhoppningsvis så slipper vi svinen nu.

      Radera