lördag 14 januari 2012

Ett efterlägtad paket.

Jag har saknat ett par kardor, men inte längre : ))
Såg en annons på ett forum. En som ville köpa kardor och en som hade svarat att han hade ett par kardor att sälja.

Den som ville köpa hade inte svarat på säljarens inlägg så jag slog till. Skickade ett pm och har nu fått hem ett par jättefina kardor. Gamla men oanvända : ) Extra glad blev jag över att krokarna sitter på en läderplatta, det är kvalitet det. Och enligt vad jag läst mig till det bästa. En del moderna kardor har en gummimatta över krokarna och de håller inte lika länge. Priset på kardor på nätbutikerna är ca 400 kronor. Jag betalade 50 kronor plus 60 kronor i frakt.


Med mina nya kardor så har jag kunnat karda ullen från satinangorakaninerna och spunnit garn av den. Att karda den ullen är lätt men att spinna var trixigare. Jag är nybörjare och det hade nog varit lättare att börja med tex fårull och inte världens svåraste ull ; ) Att spinna ett hekto angoraull tar ca 6 timmar... för en van. Hur länge jag satt vill jag inte ens tänka på men torsdagskvällen så kardades det framför tvn och hela fredagen spann jag och kardade upp den ull som var kvar, sen spann jag igen. Det blev ett svart nystan (grått för ögat) och ett beige. Mitt garn kunde varit tunnare, det får jag öva på.


Jag hade en sån träningsvärk i axlarna i går att det krävdes, massage(snäll sambo) tigerbalsam och en värktablett, somnade i sängen redan vid 22.00 med värkande axlar. I dag har jag spinnrocksförbud av sambon, max 3 timmar får jag sitta ; ) Och inget gnäll efter det...


*********************








1 kommentar: