fredag 6 januari 2012

Det blir sooool idag!

Jag blir nästan lite religiös när jag ser att bortom skogen så vaknar solen till : ) Den orkar ännu inte över trädtopparna men det gör ingenting jag vet att den finns där och det gör skillnad.
Tänker ta hundarna på en långis idag. Det här är vår väg som leder ner till oss. Den är cirka en halv kilometer lång och längs vägen växer det jordgubbar... Trodde själv först att det var smultron med väldans stora blad men sambon sa att det var jordgubbar, vilket jag hade svårt att tro. Det är jordgubbar! Han som bott här förr, som föddes här med sina 8 syskon, han som aldrig lämnade stugan förens han dog. Han har jobbat hårt med trädgården. Här finns mycket av allt.

Den här rundeln av sten ser rätt lagom spännande ut nu. Men jag ska visa er bilder längre fram, när alla tusentals liljor blommar. De trivs så bra att de har spritt sig till skogen, där växer de i tuvor. Framför muren så klänger en söt liten rosa ros och upp för trädet, slingrandes runt och över muren så trivs vildvinet. Lite överallt så kikar fingerborgsblommor upp i varierande storlekar och färg. Men än så är det bara januari...



Hoppas ni alla får en fin dag : )


***************



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar