måndag 29 november 2010

Det blev advent även hos oss, tillslut...


Det blev första advent även hos oss, tillslut. Tror nästan att mannen var ivrigare än jag : ) Han for runt och ställde fram ljusstakarna, jag plockade in tallris och satte lite här och var i krukor. I förebyggande syfte så högg vi granen redan igår (känner jag mig själv rätt så missar jag väl julafton) Vi ställde granen ett par timmar i hallen så den fick smälta. Nu står den klädd och klar i all sin glans och lyser så vackert i vardagsrummet. Mysigt blev det. Samtidigt så passade jag på att städa av så det skulle kännas riktigt fint. Bytte gardiner i köket. Så även fönsterna blev juliga. Sen började mannen att borra i taket...
Sågspån kanske hör julen till?

Det var bara att ta fram dammsugaren igen.




Julkulor i väntan på att få hängas upp i granen...




I dag så ska vi iväg en sväng. Jag berättar mer i morgon : )

*********

Nej självklart så tog vi inte in någon gran igår *ler*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar