söndag 18 maj 2014

Ramslöken blommar.

 Min ramslök som fortfarande bor i en kruka blommar :)

Då borde det lukta starkt av vitlök i de skånska skogarna nu :)
De få lökar jag har sprider ingen nämnvärd doft men att de blommar gör mig glad. Jag ska låta dem gå i frö och sen ska jag plantera de fröna. Förhoppningsvis så får jag fler lökar att sprida i min lilla lund här i trädgården. Ramslök är inte bara god, den har väldigt fina blommor också, som vita stjärnor. Bladen påminner om liljekonvaljbladen i formen. 

Trevlig söndag!

****


1 kommentar:

  1. Mitt i vår by Fjärdingslöv (Trelleborgs kommun) finns resterna av ett gammalt järnvägsspår och där blommar Ramslöken för fullt just nu. Det är alldeles vitt på marken! Jag tycker att det luktar lök men inte vitlök. Kanske skulle gå dit och plocka frö där, har jag inte tänkt på tidigare, tack för tipset,

    Ha det bra
    Anne-Lie

    Ps. Liljorna jag fick av dig går snart upp i blom nu. Det kom inga blommor i fjol men nu så...

    SvaraRadera