onsdag 7 maj 2014

En bra start på veckan.

Så äntligen har det fallit regn på marken. Inte den blöta jag velat ha eller rättare sagt blommor och blad behöver men några droppar fick vi. Redan igår så drog det in men det blåste mer än det regnade och jag var först mest glad över att jag dagen innan ägnat hela dagen ute och gjort rent och klippt alla kaniner. Sen fick alla hönsen i de olika betesburarna samma behandling, ja minus klippningen då. Tycker inte att jag har så mycket men det tog ändå hela dagen och på kvällen så var jag helt slut. Nya kycklingar har kläckts och flyttat ut till husvagnen. De tidigare bor kvar i husvagnen i egen "låda" men skall så fort som möjligt flytta ut i egen betesbur. Har flyttat runt lite på både kaniner och höns så att alla skall få det så bra som möjligt och kläckaren är åter igen laddad med ett nytt gäng ägg.

Jag har haft ett litet spinnuppehåll eftersom smalbenet signalerar benhinneinflammation. Spinnuppehållet varade i nästan två dagar sen klättrade jag på väggarna så igår sket jag i benhinnorna och trampade igång. Har ull att spinna, så är det bara :)

I dag ska jag roa mig med att banka skiten ur mina blommor, bokstavligt talat.

Trevlig onsdag!


******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar