fredag 25 april 2014

Färga, rensa, spinna -Hela helgen lång!

Kameran återger färgen dåligt. Den ljusa ullen (kanelspindelskivling bad 3) är härligt persikofärgad och den mörkare ullen (blodrödspindling bad 2) är mer melerad i röda toner än vad som framgår på bilden. Ullen är från Sveafår och betad med alun.
 
I två dagar så har jag mer eller mindre bott i ullsäcken. Här har rensats fällar, kardats kardflor, spunnits från tott och färgats hej vilt med mina gamlas färgbad som jag sparat och av den material jag plockade förra året och sparade. Vädret är toppen. Vinden och solen torkar all ull ute jag antingen sitter vid spinnrocken eller står vid färggrytorna. Hela helgen kommer att ägnas ut detta roliga :))

Trevlig helg önskar jag er alla !

*****



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar