fredag 4 april 2014

Det gror i lådan.

Rabarberskott med snötopping

I går morse var världen här täckt av slaskig blötsnö. På den ena bilrutan fanns det precis lagom till en blaskig snöboll som snabbt som ögat stoppades in under den halvsovande sambons täcke :))

 Men bara några timmar senare så var allt borta och det var dags att kika lite i odlingslådan. Jag har sått i nästan en tredjedel av den och har både gamla fönster och odlingsduk över. Nätterna är fortfarande kalla med flera minusgrader men jag hoppas att det skall gå att få en lite tidigare skörd.

 Spenat...

 Rader med små blyga plocksalladskott. Anade även de tunna stråna av dill.

Lite småljummet vatten, fönster och duk på så får de växa i fred ett par veckor till. Sen kan jag nog plocka lite av salladen. Resten av lådan ska jag odla i när det blivit lite varmare och jag har fortfarande 6 st fönster kvar att använda :)

Trevlig fredag!

****



1 kommentar:

  1. wow, och hos mig ligger fortfarande snön tjock! vilka fina små spiror, lovande grödor. Och du, visst ser jag fågeln, hoppas du har klarat dig genom dagen :)

    SvaraRadera