onsdag 7 november 2012

Outnytjad mark.

 I morse var jag ute och fotade runt vårt torp. Solen är lite blyg så här års, tar sig knappt ovanför trädtopparna och gömmer sig ofta bland molnen som drar förbi : ) Hundarna har jag alltid med mig vad jag än gör.

 Vår grusväg.

 Om man flyttade ut el stängslet som vi satt upp för vildsvinen och tog vara på skogen...

 Den gamla skottkärran är hel, den behåller jag men åk gräsklipparen den har gjort sitt. Den ska till skroten.

 Längs med grusvägen finns det en remsa mark som bara står.

 Och här, rätt in i skogen. Nyttjas endast av höns och hundar.

 Planerar jag väl räcker det till 3 små, kanske 4 och en stor...


Det fula gamla plåtskjulet måste rivas. Ge plats för nytt. Ja, kanske det räcker. Kanske kan man göra något av den mark vi inte använder. Kanske kan man prata med markägaren om att få låna, hyra lite mer mark runt torpet... 

Jag smider planer, funderar, vänder och vrider på möjligheterna. Jag provar mig fram, känner efter. Idéerna morgnar, det får ta tid. Jag har inte bråttom. Men något tycker jag att man ska använda det vi har till i alla fall.

Ha en trevlig dag allesammans. Jag funderar vidare : )

*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar