fredag 9 november 2012

Lite fler husdjur än sambon önskar.

Här hemma är det väl jag som har det största ansvaret för djuren. Helt i sin ordning då jag jobbar hemma och har fler djur än sambon. Han nöjer sig ännu så länge med ett stycke Schäfer även om planer finns för ett stycke till. Vi är överens om att det går minst 4 små svarta skägg på en Schäfer. Alltså kan jag då köpa 4 svarta små skägg till...

Kaninerna är mina, liksom hönsen och det är jag som fodrar och städar hos dem. Sambon hjälper till vid foderhämtning och såna där saker. I våras så planerade jag att köpa gäss, men backade på det då sambon vägrar vara med vid slakt. Att slakta kaniner eller höns själv är en sak, men att brottas med en stark gåskarl... nä, jag avstod gäss just av den anledningen. Lite synd, det hade varit ett bra tillskott av kött från djur som haft det bra.

Sambon har dock andra egna små djur (fast han hävdar att de är mina) Ett av dem hittade han halvt mumifierad under bilstolen när han råkade tappa en penna mellan frambenen i våras. En skogsmus : ) Han tyckte det var skitäckligt och ropade på mig. Påstod att det var min. Men sina djur får han ta hand om själv ; )

Här om dan så skulle vi ut och åka i den lilla vita franska brödbilen, den han oftast tar till jobbet varje vardagsmorgon. Jag hade för mig att jag vid något tillfälle stoppat in ett par läsglasögon i handsfacket på den bilen så jag öppnade där. Döm om min förvåning när jag får se att mannen gjort det ombonad för ytterligare en husmus : = ) Mellan några viktiga papper fanns ett litet rart bo av papperssmulor, löv och hundhår. Jätte sött och väldigt mysigt. 

Sambon tyckte inte att det var lika kul som jag haha. Om det nu är så att han i all hemlighet håller sig med egna djur så borde jag kunna smuggla in några fler djur här på gården utan att han har nåt emot det : )



Ha en skön fredag!

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar