lördag 17 november 2012

En bra dag.

Terriern och husse njuter av lördagens sovmorgon.


I dag har varit en bra dag. Lite sega i morse men sen for vi iväg och handlade. Fyllde på förråden med både ätbart och hygien. Kvällen har ägnats åt att diskutera övervåningen. Där finns ett litet rum som kommer att bli sovrum och en hall som man kommer upp i genom att klättra upp på stegen. Den hallen har två fönster och det kommer bla annat att få plats med två skrivbord där : ) Ett vid varje fönster. En sy-pysselhörna till mig och en arbetsvrå till sambon. På nedervåningen får vi nu ett tomt rum då sovrummet flyttas upp. Lite ommöblering i stora kammarn och en större soffa kommer att få plats. Matbordet kommer att bytas ut mot ett runt och så vidare... Jag sover knappt alls om nätterna just nu, jag skyfflar runt möbler, planerar och renoverar i tankarna. 

Jag är hålögd och rätt slut redan innan vi börjat, men så glad. Äntligen händer det grejer. Sambon kläckte också ur sig; Varför arrenderar du inte mer mark bara här omkring när jag pep fram min lilla framtidsdröm...

Trodde väl aldrig att han skulle vara så positiv : ))

En bra dag med andra ord och det behöver jag. Det har varit mycket skit detta år. 

Trevlig lördag på er alla!

****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar