torsdag 3 maj 2012

Höstfynden från skogen.


 Minns ni de gamla pallarna jag hittade i skogen och släpade hem? Skrev om dem tidigare, här. De har överlevt vintern som "blombord" för granriset jag hade utanför dörren. Har de hållit hela hösten och vintern så håller de säkert ett tag till : )

 Den ena pallen har blivit ett litet bord. Kånkade en lagom stor och platt sten från en del av den nedrasade muren och la som bordskiva på pallen, Mossan på stenen fick vara kvar.

 Den andra pallen har kvar sitt gamla träsäte och får nu vara sidebord för kockumsgrytan jag hittade när mannen spårade. Själv gick jag på sakletarjakt. Mannen gillar färg så här har jag skapat ett litet hörn i trädgården med färg : ))

 Av trasmattorna som jag loppade i helgen så har jag sytt en stor pläd. Tanken är att den ska vara på ett annat ställe och den är heller inte färdig än. Men idag så fick den flytta ut i trädgården när jag skulle fika. Hm... den kanske blir kvar där.


 De andra trasmattorna som blev över är sköna att sitta på. De passar fint till mina stolar. Jag är lite kär i dessa stolar och så himla glad att jag hittade dem på loppisen och att jag faktiskt fick lägga undan dem och hämta dem senare, då bilen var full av hundar.

Några andra som också älskade den nya uteplatsen och pläden av trasmattor var några av hundarna : )
Medans jag svettades i solen med ett nytt grävningsprojekt så låg dessa bakom ryggen på mig och slappade...

Trevlig torsdag!

*******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar