lördag 5 maj 2012

Det ser lovande ut.

 Rödavinbär. Denna buske gav otroligt med bär förra året. Det ser minst lika bra ut i år.
Nu är vi inne i perioden; Öppna dörren på morgonen med kaffekoppen i handen och kisa mot solen : ) Det är alldeles jätte härligt! Odingsäsongen ser lovande ut och mitt amatörhjärta klappar av stolthet när jag kikar ner i mina odlingslådor

Där under fönsterglas och fiberduk så spirar det... Alla 6 lådorna är nu fyllda med sånt man kan äta. Här Gurkört, dill och brysselkål.

 Lite extra stolt är jag över Majrovorna. Förra året så sådde jag frö direkt på marken. De kom upp 2-3 cm sen kom kålmasken... : (

Och här står nya frön prydligt på tur att få börja ett nytt liv. Lite halvklantig som jag är så märkte jag upp vad som var vad och sen vattnade jag. Bara att inse att färgen i pennan var vattenlösligt ... pinsamt. Har bara ett svagt minne nu om vilken kruka som innehåller vilket frö. Får lägga den fadäsen till lärokontot när det gäller mina odlingsförsök. Förra året så glömde jag bort att märka upp saker och hade noll koll av den anledningen. Detta år gör jag nya tabbar : ))

Trevlig lördag på er. Jag tar nog med kameran till trädgårdsmässan i dag. Kanske blir det någon bild i bloggen i morgon : )

*********




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar