måndag 21 november 2011

Julpynt.

Okej jag kunde inte hålla mig längre. Jag har idag pyntat lite. Trots att jag var så kaxig för några blogginlägg sedan och minsan INTE skulle pynta nåt innan man enligt mig ska pynta, dvs första advent. Men sen kom jag att tänka på att jag har glömt första advent ett par gånger... hur man nu kan missa nåt sånt!? Så varför inte pynta när man har tid istället : ) Som jag skrivit tidigare så råder här platsbrist. Vi är två personer och 5 hundar på 54 kvm. Det är tur att höns och kaniner har eget boende.


Jag har alla mina saker, det mesta i alla fall, även julsakerna 60 mil härifrån enkell resa. Frågan är alltså, ska jag sätta mig i bilen åka 120 mil för att hämta mitt julpynt? Nej naturligtvis inte. Det får hur som helst inte plats med så mycket mera här hemma. Vi väntar i stället på huset, som vi ska köpa. När vi nu hittar det *suck*


Så i år blir julen mindre pimpad : ) Jag plockar in det jag hittar från naturen (vilket jag i och för sig brukar göra) och pyntar med små medel. Har hört att det ska finnas en stjärna på vinden i denna stuga enligt sambon. Den får duga. Det bär mig emot att springa runt och handla sånt som jag redan har fast 60 mil härifrån.

Mitt pynt för dagen blev; En kopparkastrull med ett lindat rött band med rosett runt handtaget. Fylld med mossa, krukväxter och ett singelljus med datumsträck på, perfekt när man har det lite taight om utrymme. Lite kottar och ett fat med röda älpplen gjorde att bordet vi äter vid blev riktigt mysigt : ) Och ett hjärta i ståltråd och spets som jag gjort själv.


Det enda jag köpte var ett rött band och två små minikrukväxter. En murgröna och en höstglöd, fast en vit sådan och ett ljus.


Ha en fortsatt trevlig vecka : )

Nu ska jag bråka med min mail.... grrrr.


************************




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar