tisdag 15 november 2011

Dags att ställa undan gummistövlarna?

Vart tar dagarna vägen? Visst är de kortare fast dygnet fortfarande innehåller 24 timmar Tyckte jag hann med så mycket bara för någon månad eller några månader sen. Men nu har jag bara ett par korta timmar på mig sen är det kolmörkt och allt som återstår är att hålla sig inomhus. På mornarna så är det mörkt och alla fåglarna har tystnad förutom korparna, dem har vi gott om här.
I några nätter nu så har vi haft frost, här spår efter sambons bil när han rullat i väg till jobbet. 07.00 i morse. Kvar stod jag i mannens gummistolar storlek: alldeles för stora.

Dags att ta itu med morgonsysslorna; Ge hundarna mat vidare till hönsen, fodra och kolla vattnet. Slänga ett öga på dem så de ser okej ut. Sist är det kaninerna. De ska ha fräscht hö, vatten och kraftfoder och morot. När man ändå är där så kan man ju passa på att ta ut dem en och en och kramas lite med dem : )

Efter en timme ute så kände jag att kylan börjat leta sig in i sambons gummistövlar. Kanske dags att stoppa undan dem för denna säsong nu.


*****************************





1 kommentar:

  1. Man får nog köpa en storlek större gummistövlar och sen en sån där fårskinnstrumpa att ha i :) Här var det också vitt i morse och väldigt halt på morgonrundan, tur att man har en snäll far som fixar vinterdäcken :)

    SvaraRadera