onsdag 15 september 2010

Nu väntar sängen...

I väntan på nya rötter...
När "hjärtan på tråd" far i väg, så blir hängena väldans långa. Då klipper jag av dem och sätter dem i vatten


Det blir ett kort inlägg ikväll, jag är på väg till duschen. Helt ledbruten i hela kroppen. Mannen tillbringade förmiddagen med att dra kablar till lampor och kontakter i stallet. Sen gick han vidare in i köket och drog en del av den nya elen. Köket som helhet får nog vänta på sin nya kostym till nästa år. Men vissa saker kan man ju göra i förväg.

Själv har jag ägnat mig åt vardagsrummet. Övertalade mannen om att det var en bra dag att åka och handla material. Så då gjorde vi det. Nu har jag nyss avslutat första etappen i vardagsrummet, det sista i allt för dåligt ljus. Morgondagen kommer att avslöja om det blev bra eller inte. Men i så fall så är det bara att göra om. Jag kommer inte att lägga upp några bilder på vardagsrummet förens det är helt färdigt, men jag fotar hela tiden. Så bilder blir det från scratch : )

Än så länge kanske mina idéer för vardagsrummet är lite knasiga och jag vill själv se hur resultatet blir, innan jag lägger ut bilder här.

Efter ett tag får de rötter och kan planteras i nya krukor


Varför de heter hjärtan på tråd är ju uppenbart : ))

**************************

Natti natti!

Jo just, hönan lever och mår alldeles utmärkt. I dag har de varit ute i stora vida världen dvs på tomten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar