måndag 25 januari 2010

25/1 Kyligare igen...

19.07 Jaa några större fynd innehöll inte lådorna hahaha, 6 par ouppackade vita långkalsonger, två ouppackade skjortor, den ena något bleknad där plasten gått sönder. En stor musfälla, en svart ouppackad silkessjal ala spansk touch med tjusig frans och 5 par ouppackade nattstjortor eller under tröjor med långärm... plus en hel del tyg. Både i form av gardiner och större stuvbitar. Så fynd näää... däremot så behåller jag musfällan och en del av tygerna. Har tänkt göra ett lapptäcke någon gång (har tänkt göra ett lapptäcke någon gång i 10 år...)


15.47 Det går lite på 1/2 fart här idag. Med en halvkrasslig man som var tvungen att uträtta en del ärenden efter lunch så blev jag solokvist. Alltså med hur mycket tid som helst till att röja undan bråten i sovrummet : )) Men för tusan, det finns saker som är roligare. Har gått en liten skattletar runda i kattvindarna, ja så långt in som man nu kan ta sig i bland alla grejer. Har släpat ner två kartonger som jag skall gå igenom. Meddelar senare om jag gjort något fynd eller om det hamnar i slänga högen : ))


11.10 Kikade upp på övervåningen nyss, in i sovrummet.... stängde snabbt dörren igen. En bomb har briserat där kan man tro. Under dagen får vi ta och städa upp allt bråte på golvet men just nu känns det inte särskilt lockande. I stället tog jag fram vit färg och målade lite på spegeln och kistan. Hann bara göra framsidan sist på sakerna. Sen var de tvungna att torka. Nu blir säkert nån lessen att jag inte behållit dem i originalfärg, brunt. Men jag vill inte ha bruna saker. Jag vill ha vita saker eller möjligen ljust grå eller äggskalsfärgat mot creme.

Sen städades vardagsrum och köket, de ställen där vi vistas mest. Köket var i behov av en skvätt vatten och såpa på golvet. Nu ser det rent ut igen. De gamla plastmattorna har ingen polish/finish kvar så de blir smutsiga fort. Men eftersom vi skall riva ur de golven så får vi leva med dem. Tror det är bäst att renovera ett rum i taget annars blir vi aldrig färdiga.

I går blev det lite kallare igen, men jag försöker att behålla en positiv attityd till vintern. Försöker se hur härligt det är med all snö.... I dag lyser solen och det är -7 och visst, det är vackert när solen lyser på de frusna äppelträdens grenar utanför. Det blänker till som av silver.

Mannen ligger nerbäddad i soffan, frussen. Han är sjuker idag. Ont i huvvet och mår illa. Själv är jag galet pigg och vill dra igång nåt projekt. Förmodligen blir det att röja av i sovrummet. Ska prata med våran granne om hur det är att elda i oljetunnan bakom stallet, vore fint att elda upp allt i den. Men innan så måste jag höra hur man får elda här så inte folk blir galna...


1 kommentar:

  1. Mycket att göra hör jag;)

    Tänk att äldre människor sparar allt "tills senare". Man tar ju inget med sig dit man far se'n.. Känner igen det där med ouppackade saker.

    Lycka till med allt och försök ta en sak i taget;)
    Kram

    SvaraRadera