fredag 24 januari 2014

Grått garn, grått väder och små beige överaskningar.








Det ligger ett konstant grått lock över mitt huvud och temperaturen är några minus eller straxt under noll. Kyligare på nätterna och små blåsigt om dagarna. Jag trivs inte. Nu är vi i slutet på januari och jag börjar att misströsta. Var är solen? Snälla våren kom! kom!

 Jag har lagt upp en oändligt massa maskor på en rundsticka. Det tar en evighet att ta sig från den första maskan till den sista, ett passande stickarbete i detta vintermörker. Det tunna garnet känns lika oändligt i maskform som vintern... den bara fortsätter och fortsätter. En litet glädjerop gav jag i alla fall i från mig när hönsen skulle matas och vattnas i morse, 3 små ägg låg det i redena. Årets första.

Det blir nog en räkmacka med ägg i kväll som fredagsmys :)

*********



 



2 kommentarer:

  1. Visst är det lite tungt så här års men jag tycker nog november är värsta månaden. Du får ju allt det grå till att se vackert ut. Sticka av egenspunnit garn är en ljuvlig känsla och det brukar vara starten som känns ut att ha längst varv, vad är det för tjusigt det ska bli?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många har svårt för hösten, särskilt november. Här kan man fortfarande plocka svamp då :) Jag skall försöka mig på en kofta och jag håller helt med. Det är en fantastisk känsla att sticka med eget garn. Allt garn man köper i affären/maskinspunnet känns dött i jämförelse med handspunnet.

      Radera