måndag 9 december 2013

Ytterligare ett loppisfynd till garderoben.




I går så spenderade jag en stund på loppis. Det är alltid bäst att ta lilla plånboken med sig så att man inte förköper sig samtidigt som det är urjobbigt om man hittar nåt som man letat efter och då inte har tillräckligt med pengar, alla loppisar tar ju inte kort. Jag hittade nåt som stått på min lista länge igår och till ett kanon pris. En stor tung stenmortel för en 50 lapp. De jag sett hittills har kostat betydligt mer och inte riktigt varit vad jag letat efter så jag har väntat... I går var det min tur. Så middagen igår kväll lagades med nymortlade kryddor och örter. Rotsaksgratäng och fläskkarré  :)

I dag så skall jag försöka att förvandla mitt andra loppisfynd till nåt användbart. Köpte en smått tantig kjol för 25 kronor och jag tänkte förvandla den till en klänning eller i alla fall en omsydd kjol i en modell som mera passar mig :) Det är inte vinter någonstans i detta tyg utan stora blaffiga blommor i gult och rött på mörkblå botten. Urtantigt med andra ord and i like it!

Trevlig måndag!

*******






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar