torsdag 12 december 2013

Vegobiffar och avslutning.


 Det har varit mycket vegetariskt den sista veckan. Är inne i någon grön fas för ... stunden? 
I går så gjorde jag kikärts/morotsbiffar. Varför man ens kallar det biff begriper jag inte men jag hittar inget bättre namn. Har du aldrig ätit dem, testa. De är värda all uppmärksamhet de kan få. Recept googlar man fram, det finns en uppsjö med variationer på kikärtsbiffs temat. Jag gjorde en sats så att det blev biffar över att frysa in och som test så har jag fryst in både några färdigstekta och några "råa" Så får jag se vad som fungerar bäst.

Jag stekte 3 och åt dem med blandat grönt och tomater till. De kräver nästan någon form av sås då mina i alla fall blev åt det lite torra hållet. Det blev några matskedar kvarg och mina inkokta rödbetor, lite honung som fick bli basen i min röra till biffarna. Jag orkade äta två "biffar" sen bjöd jag ett annat gäng på den sista. Helt klart uppskattat, de åt till sista smulan. Men den rosa röran ville de inte befatta sig med...





 Kalaset är över. Bara det rosa röran kvar och den bit av biffen de inte kommer åt.

Hm, hur ska jag komma åt det som är under utan att gegga ner näbben i det rosa giftet



Och så var det utlottning!
Av er tre som ville testa en tvål så blev det  Gunilla Ahlander som får en tvål denna gång. Jag skickar dig ett mail

*******
Hahaha under om det är någon som sett att jag skrivit att utlottningen avslutas 2012.... Vad säger man *tryckfelsnisse* ?

1 kommentar: