söndag 8 december 2013

Kall vind och jordspår

 Unghund under utbldning.


Att fota i motljus kan ge spännande effekter och vackra bilder eller bli totalt misslyckat. I går så hade stormen Sven dragit vidare och kvar låg det en bitande vind över vår grannes fält. Vi spårade på gräs i den plana nerbetade kohagen och sen fick den unga schäferdamen pröva på ett kortare jordspår. Jag hade kameran med mig och tänkte fota både lite vintrig natur (vi fick ju hela en eller två centimeter med nysnö) och hund. Sen var det strålande sol också och det är svårt att misslyckas med bilder då :) Nu blev det motljusbilder som jag inte alls blev nöjd med. Fast ju mer jag har tittat på dem ju mer gillar jag dem. Så de fick hamna här i bloggen. 

Stel om fingrarna efter att ha stått ute och tittat på en spårande hund så åkte vi hem. Ja det är så pass långt till grannen att vi tog bilen på de blankpolerade isiga skogsvägarna. Det blev en sån där perfekt lördag, inga måsten, inget vi hade lovat bort oss till utan bara en långis på morgonen med hundar, softa några timmar, ut och spåra, hem och äta varm lasagne, kaffe och pepparkakor och sen var kroppen varm igen. Slö tv kväll med en pläd över benen och stickningen i handen. Gött :)

Trevlig söndag!

*****




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar