torsdag 7 november 2013

Nordisk folklore och jag låter mig inspireras.

Just nu så låter jag mig förföras av Solveig Hisdals fantastiska koftor med härliga färger och mönster. Jag som varit en beige person i hela mitt liv är smått förälskad över det hon skapar. Grunden är gamla traditionella norska mönster från förr.







Jag prövar mig på nåt litet. Ett par handledsvärmare. Mönstret är mitt men inspirationen är tydlig. Solveig Hisdals vackra bok Dikt i maskor tummas flitigt om kvällarna.




Självklart så måste jag pröva att sticka en av hennes koftor också någon gång. Ett framtida slowknitting projekt när jag har rätt garn för en sådan kofta. Tyvärr så går boken knappt att få tag i längre, den kom ut på svenska 2003, men på biblioteket fanns den : ) Vill man se mer av Solveigs fantastiska kläder så kolla in klädmärket Oleana.


Trevlig torsdag, får se om det går att posta detta inlägg nu. Internet strular big time sen söta Simone drog förbi... 

*****
 Bilderna på Solveigs koftor har jag lånat från webben

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar