fredag 15 november 2013

Lila funderingar.

De hade utlovats sol idag och jag hade lovat lila vinterkappa.

Så trots att det är ett mulet skitväder så får jag väl hålla mitt ord och fota den lila saken.

Nu är det inte meningen att jag skall springa runt med denna i skogen utan denna skall bäras när vi är ute och fin-åker, visar upp oss på stan ;)

(Jag har klippt av håret, trodde jag i alla fall men ser jag mig så här så har jag ju mycket hår kvar)

Lila, det har jag aldrig varit speciellt förtjust i. Eller kanske jag är det lite hemligt så där när ingen ser? Drar mig till minnes en lila skjorta som jag köpte för säkert 20 år sen. När jag tröttnade på den efter flera år så tog min mor över den. Efter ytterligare några år kom den tillbaks till min garderob och den användes ofta. Och jag har ännu kvar min Palestinasjal, de som var så populära på 80 talet. De fanns i rött, blått eller lila, min är självklart lila. Denna färg jag knappt tål :)

Nog om färgen, det bästa med kappan är priset, 75 kronor. Först så trodde jag att det var en hiskeligt ful lila mockarock och tyckte nästan att det var tur att djuret var dött, med tanke på färgen... men den var för lätt och lappen inuti talade om att det var fuskmocka. Det näst bästa med den är att den är tvättbar något man inte kan vara utan som hundägare.

Trevlig fredag på er :)

*********



2 kommentarer:

  1. Du, så otroligt stilig. Och lila är ju kul färg, lite annorlunda men så absolut med samma spänst som ditt hopp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha. Ja när vintern är över så har jag nog vant mig och slutat hoppa till varje gång jag ser rocken i hallen ;)

      Radera