onsdag 18 juli 2012

Ett par spinnrockar.

 -Nej, jag tror inte det. Alltså välkomnar jag en vit spinnrock till mitt "stall". Hittade denna på mitt favoritställe, när det gäller att loppa; Rödeby loppis & antikt. Ett bra ställe som har massor av saker i lador och gömmor. En bra ägare som jag gjort många fina affärer med : ) Den nya spinnrocken är målad och till skillnad mot min trärena använd. En och annan skavank men allt verkar fungera. Nu grunnar jag på om jag skall försöka ta bort färgen, jag anar ljusblått under det vita och säkert så finns där fler färger då modet ändrats genom åren på denna 100 åring. Dagens vita färg är väldigt fult och slarvigt påmålad så tanken går mot att försöka skrapa bort färgen helt. Sen så tittar jag på alla detaljer, alla snirklar och spår, ekrarna och inser att det är ett jätte jobb.

 Så tillsvidare så får den nya rocken vara vit. Färgen har ju ingenting med funktionen att göra.
Fast jag är nog lite sån att jag vill att saker ska vara vackra, tilltala mig estetiskt. Sen vad som är vackert, det ligger i betraktarens öga : )

Jag inser att min blogg mer och mer har lämnat inredning och shabby chic och gått över till nån form av hantverksblogg alias -vad- har- jag- för- mig' här hemma uppdateringar.

Jag är väldigt sugen på inredning, väldigt sugen på att få sätta tänderna i större projekt. Men ännu så har vi inte hittat något nytt hus som passar oss. Så vi bor kvar här i det lilla torpet och leker återigen med tanken på att bygga ut det vi redan har. Här trivs vi ju bra det är bara huset som är på tok för litet. Och så en dröm då som jag har om att kunna hålla får... till det behöver vi i så fall mer mark.

Trevlig onsdag önskar jag er som tittar in hos mig : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar