onsdag 11 juli 2012

Charlottenlök.


Jaha, så var årets skörd med charlottenlök skördad. Och det bidde inte mye av det. Fyra små lökar... Bättre lycka nästa år. Tror de fick alldeles för lite vatten i början så settlöken kom aldrig igång och nu så hade det mest ruttnat : / Så vi lär nog få handla charlottenlök på mataffären i höst för dessa fyra lär inte räcka länge.

Men andra bra saker har fallit på plats. Bonden som vi köpte hö av förra gången var inte hemma nu när vi svängde förbi. Alltså for vi hem igen efter våra ärenden. På vägen hem så såg jag en höbal ligga på åkern någon kilometer från oss. Alltså har vår granne hö i småbal! Det visste jag inte, trodde bara han tog in ensilage i jättebalar. Efter att jag kontaktat honom så bestämde jag mig för att köpa hö av honom. Det är ekologiskt och jag behöver inte hämta hem det utan kan ta när jag behöver från hans lada. Kanon med tanke på att vi inte har så mycket plats för foder : ) Skönt att ha vinterns hö åtgång fixad.

Ha en skön onsdagskväll!

♥♥♥♥♥♥








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar