söndag 1 april 2012

Schäferhundsutställning.

 I går var det sambons dag, han hade bestämt att vi skulle sitta hela dagen i ett ridhus i Halmstad och frysa häcken av oss och jag hade dumt nog i ett svagt ögonblick sagt, Ja, jag följer med...

 Vet inte hur många ridhus jag har besökt runt om i Sverige, dels som ryttare och som utställare, uppfödare av hund. Det har blivit en del. Säg mig var du bor och jag vet hur det ser ut i åtminstone nåt av ridhuset i din stad : )
 Det bästa brukar vara cafeterian, om de har bemödat sig med en sådan med goda mackor och lättare lunch. Vi åt frukost nummer två klockan 10 i cafeterian. Vi åkte ju redan vid 06. 00 på morgonen så magen blev tom fort. Vid 12 tiden så var vi hungriga igen och åt varsin hamburgare. Klockan 14.00 kom en snäll uppfödare och tyckte att vi suttit länge och frusit. Det var dags för smörgåstårta och en chans att värma upp sig i deras husbil, tack snälla Elisabeth : ) Den gesten gjorde att man stod ut ett par timmar till. Det pratades om att vi borde ha åkt ner redan på fredagkväll med vår husvagn, sovit över, umgåtts och haft det trevligt. Hmm, vete tusan om jag pallar schäferfolk i hela två-tre dar. De är ser ni av en alldeles särskilt sort ; )

Klockan 19.30  så var vi hemma igen. Jag hade uppfyllt mitt löfte till sambon ha ha, utan att gnälla. Nerkyld trots ett par timmar i bilen så tog jag mig en lång dusch i kokhett vatten. Somnade redan klockan 21.00.

Jag tog en massa bilder, mest för att testa kamerans olika inställningar och vad objektivet pallar med. Kvalitén är därefter.Bilderna är slumpmässigt ihopsatta.

Ha en trevlig fortsättning på helgen.

********







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar