tisdag 10 april 2012

Dumstruten på!

Här ser ni ett löst mysterium : ) Det kommer också att visa vilken fantastisk trädgårdsamatör jag är *ler*. Villig att lära ja, men ack så okunnig... Trodde ju att jag minst hade funnit flera plantor av Magnolia växandes runt vår tomt, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Eller säker var jag ju inte men jag kunde heller inte komma på vad de där pinnarna med en bladrosett i toppen var för växt. Hade ju bara noterat de fullt utslagna bladen. Nu sitter jag här med dumstruten på för någon magnolia är det ju inte *rodnar* Det är helt vanliga små Tibastbuskar.


Önskar alla en trevlig tisdagskväll, jag lär få sitta med dumstruten på hela kvällen : ))

********

1 kommentar:

  1. Nåja, ibland förblindas man av förhoppningar, det kunde ju varit Magnolia! Du skriver " helt vanliga Tibastbuskar" Inte vanliga för mig, säljer du en planta?
    Ang ditt inlägg om de gamla resterna i skogen, murar o torp. Förstår precis, så brukar jag också tänka, sitta o fantisera vad som varit.
    Kram

    SvaraRadera