torsdag 12 april 2012

Den förbryllade tuppen...

 I bland så får man lägga benen på ryggen och springa in och hämta kameran. En av hönorna upptäckte att det låg ägg i min kista. Den som jag har blommor och annat i : )


 Jag vet inte vad hon sa till tuppen när hon hoppat ner men han tittade länge upp mot kistan, sen hoppade han också upp.

Han var där uppe i flera minuter och försökte att locka till sig hönorna. Helt klart förvirrad och förundrad över de tre ägg jag lagt på en bädd av halm i den gamla zinkhinken. Jag kan förstå hans förvirring. Kanske trodde han att hönorna varit otrogna. För äggen är köpeägg och mycket större än dvärg kochin ägg : ))

Jag borde alltid gå omkring med kameran i handen. Tidigare satt han på bordet ute i trädgården och när jag skulle ta in kaninerna för kvällen från sina uteburar så satt han i en av kaninburarna...


Ha en skön fortsättning på torsdagskvällen!

************







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar