lördag 31 juli 2010

Vitaminbomb!

Bilden är "lånad" från nätet.
x
Igentligen skulle jag behöva sova lite till men jag sover oroligt. Klockan är 12.01 och jag låg nyss i sängen och tänkte på pizza... Det är dags för lunch och det knorrar i magen. I kväll jobbar jag min sista natt så jag borde också städa stugan lite efter mig. Lakan och sånt bytte jag förra vändan som jag var här så det får vara till nästa gång jag kommer. Men en liten uppfräschning i övrigt skadar ju inte.
X
Trädgården gav jag mig på igår, vad det växer! Vi har ju torrare hemma och mera magert, jorden. Här är det lummigt, uppvuxet och en fet jord bidrar till att humlen nästan täcker huset på framsidan : ) Hallonbuskarna har fått sprida sig fritt detta år och de är över en meter höga på baksidan och sprängfyllda av goda, röda, söta hallon. Jag har mumsat hallon i två dar nu. Känner mig jätte nyttig. Säkert är min kropp fylld av mineralämnen och vitaminer nu, så pass att en pizza skulle bryta av lite ; )
X
Gräsmattan är klippt och gången rensad. Har alla de gånger jag åkt ner för att jobba, packat ner alldeles för mycket kläder. Kläder som jag inte använder. Nu tog jag bara med mig det absolut nödvändigaste i resväskan plus något extra av allt om jag skulle, ja vad då? en extra trosa om jag skulle kissa på mig? Jag packade för mulet lite ostadigt väder och i min värld så betyder det inte kjol eller shorts men 3 par mjukisbyxor.
x
Mulet har det varit men varmt. När solen tittar fram så är det nästan hett i min trädgård, phu! Så att rensa ogräs och klippa gräsmattan i mjukisbyxor blev alldeles för varmt. Så av med dem! Det blev till att rensa rabbater med ändan i vädret iklädd; Linne, trosor och vita dressyrhandskar...
x
Någonstans har jag förlagt mina trädgårdshandskar och rider gör jag ju inte längre, ridhandskarna ligger ju bara där : )
x
Under tiden jag rensar så har hundarna bidragit med sjönsång. Två tikar i höglöp och en hane i hundgården som gnyr, stackarn. En av tikarna har sjungit med i en vecka nu. Har aldrig haft en sådan tik förut som sjunger av längtan... i detta fallet efter sin far. Nåja om några dar så tystnar väl sången och gnället. Det är bara att stå ut. Nästa gång ska jag lämna hanen hemma hos mannen. Det borde jag ha gjort denna gång med. Efterklok.
x
Alla vitaminer till trots, det suger efter lunch. Får se om det blir en fet, oljig pizza ...
*********
Ha en trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Låter som perfekt klädsel för att jobba i trädgården*s*

    SvaraRadera
  2. Ha..haaa..., tur du hadde en fyrbent hane med dig!

    mvh.pling

    SvaraRadera