fredag 16 juli 2010

Pysseldag...

En stol färdigmålad.

Mannen övergav mig i morse, skönt tyckte jag men efter ett par timmar så vart det tråkigt. Värmen gör att man inte orkar ta sig för något vettigt. Det sas att det skulle dra in regn i går kväll eller under natten. Lögn, här är fortfarande lika snuztorrt. Mannen stängde in sina två stora i hundgården när han for. 10 minuter senare var de ute. Den stora svarta är förjävlig på att öppna det mesta; Dörrar och grindar, han är fenomenal. Åker vi bort båda två ja då måste vi låsa hundgården.

Jag har packat inför morgondagen och förberett pasta/tonfisksallad och rabarberpaj med vaniljsås. Vi ska på äventyr : ))

Nog tycker jag det är snyggare med vita stolar. Trä ger mig bastukänsla...


Tog mig i kragen tillslut och pysslade lite i hundrummet. Det är ju inte färdigt men det är ingen brådska med det. Jag smyckade de fula väggarna med lite prisrossetter och lull lull. Den jättestora hundburen rymmer minst 4-5 st småskägg, men det är sällan de får ligga där. Deras bur är oftast ockuperad av amslappen eller den stora svarta. Och de som inte ens är burtränade (man häpnar)

Garderoberna som flyttades från hallen in i hundrummet rymmer massor av saker. Det är bra det för jag vill inte ha en massa onödigt framme. Här kan jag stoppa undan schampo, handdukar, hundfällar m.m. Vi ska bara fixa hyllor och korgar först. Jag har en ide och en plan i huvudet hur jag vill att hundrummet ska se ut sen. Den vita lådan som jag målade är det likadant med, där i ligga oftast stor hund...

Vårt nya badrumsskåp (kanske) Jag har nu målat ett lager med vitlinoljefärg. Jag tror det passar, mannen tycker det är för litet. Men vi har ju ett pyttigt badrum. Ju större man har ju mer skit samlar man på sig. Jag tror det blir bra ja. Han har ett annat badrumsskåp som han tycker skulle duga men hur han än mäter så får det inte riktigt plats *s*

Nu ska jag titta till grillen som jag tände nyss. Mannen är på väg hem från storstaden och vi ska ha en härlig fredagskväll *läs, svettas tillsammans i värmen*

Återkommer i morrn med rapport från äventyret : )))

Ha en kalasfredag alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar