måndag 19 juli 2010

Bägaren rann över...

Just nu står det så där still igen. Inte mycket händer här hemma, med renoveringen. Jag har inga bilder att lägga upp. Just nu står jag med halvfärdiga projekt. Stolar målas och en del andra små saker som jag ska ha att inreda rummen med. Rummen ja... där händer det inte mycket *surar*

Mannen har fått för sig att det är sommar och han ska ha ledigt, semester kallar han det. Lathet kallar jag det. Han har återupptäckt TVn igen. Det är fotbolls VM s fel *surar* Jag trodde att ja okej då, fotbolls WM kan va ett giltigt skäl till att sitta 74 timmar framför TVn... Men nu är den skiten över och jag vill komma vidare i renoveringen. Mycket kan jag göra själv, men inte allt. Mannen ser nu på snart varenda serie utom de som går riktigt tidigt, för då sover han.

Dubbelmutter!

Efter utställningen när vi kom hem så packade jag i vanlig ordning upp och undan allt så att det skulle va redo att användas igen till nästa utställning. Klippte om den utställda hunden och förberedde middagen. Mannen öppnade en öl och satte sig i soffan. Helt ok från min sida då han var snäll och följde med och körde bilen : ) Efter maten diskade jag upp och satte på en maskin tvätt. Tog sen en dusch och la mig på sängen och läste. Mannen var på undervåningen, fortfarande i soffan med öl nummer hm xx...

Jag gick ner och sa gonatt till honom, han spelade sina favvoskivor och var pigg som en lärka. Själv var jag jätte trött. På morgonen vaknade jag av att jag hörde honom i köket. Jag gick upp, klockan var 07.00. Han släppte ut hundarna, sa att han gett de stora mat och gick upp på övervåningen. Jag gav de små mat och konstaterade att inget kaffe var fixat så då gjorde jag det. Åt frukost och undrade vart mannen tagit vägen? Undrade när han kom i säng igår kväll, om han kom i säng över huvudtaget? Gick upp på övervåningen och fann honom i sängen. Han sa snabbt att det var söndag och då fick man sova till 09.00...

Ja absolut, tänkte jag och insåg att det nog blitt en del öl till favoritmusiken *s* Jag återsåg mannen klockan 11.00 då han åt frukost och gick och satte sig i soffan framför tvn.

Helt ärligt, den där jädra tvn åker ut snart!

Jag pysslade i trädgården lite och vid 01.00 var jag döhungrig. Hade skjutit på lunchen eftersom mannen åt frukost så sent. Mannen satte sig snällt vid bordet och åt, sen gick han till soffan och TV.n.

Runt 16.00 så tänkte jag börja med middagen och då fann jag mannen vid köksbänken, han bredde två mackor. Jag hade just målat båda sovrumsdörrarna på övervåningen. Men sa jag jag tänkte börja med middagen. Jag har tagit fram köttfärssås ur frysen. Bara att värma och koka spagetti.

-Jaha sa mannen och satte sig med sina två mackor i soffan, jag tog två mackor jag sa han. Visste inte riktigt vad det skulle bli till middag eller när vi skulle käka...

Då exploderade den elaka kärringen i mig

-Att du orkade sa jag.
-Va? sa mannen
-Ja, resa på häcken och göra två mackor. Du har ju (och så en maaaaaaaaaaassa fula ord) suttit på häcken i soffan hela dan.
-Men sa mannen och såg dum ut, det är ju sommar, jag har semester...

-Du får ha hur mycket semester du vill sa jag men det innebär inte att livet och de dagliga göromålen avstannar. Tvätt skall tvättas, mat skall lagas, disk ska diskas och så vidare och så vidare. Eller hade du tänkt att jag skulle ta hand om allt inklusive renovering?

Usch när jag blir riktigt arg är jag inte rolig. Men jag vart helgalen.

Mannen diskade sen fint och var len och rar hela kvällen : )))

************
Men nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Den där jävla tvn åker ut om det inte blir nån bättring!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar