söndag 22 juni 2014

Ett besök i Bröderna Nelsons forsknings och visningsträdgård.


 
I går packades picknikkorgen med left overs från midsommarafton. S hade planerat en överraskning, en hemlig sådan, alltså sånt som jag inte gillar. Jag vill veta vart, när och varför innan jag åker någonstans men jag höll tyst. Fick bara instruktioner om en fikakorg, kläder som man kan ha bland folk och inte de allra högsta klackarna på skorna...
 






 
Det var en riktigt trevlig överraskning. Vi besökte Bröderna Nelsons (ni vet företaget som säljer fröer) forsknings/visningsträdgård. Under flera timmar så gick jag med näsan nerstucken i diverse pionsorter. De flesta var dock fortfarande mindre plantor som skulle testat för sin härdighet men de som var stora och blommade. Aha de blommade rent vulgärt och härligt.
 
 

 
 
 
Kan man någonsin få nog av pioner? Nej jag tror inte det :) I morgon så blir det lite vy bilder och andra blommor och efter det så kör jag roooooooooosooooooooor!
 
Trevlig söndag!
 
****
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar