torsdag 26 juni 2014

Årets första kantareller.

 
Årets första kantareller. De bara måste plockas fast de var lite små. Knappt de hade räckt till en macka men jag stoppade in dem i en kyckling när jag gjorde pulled chicken, vilket kan rekommenderas. Det är otroligt gott med kyckling som tillagas lite längre på lägre värme i ugn. Eftersom sommaren har tagit semester i något annat land och vi får nöja oss med omväxlande mulet med regnskurar så lär svampsäsongen bli både lång och fin i år. Tror jag ska ta och kila in i skogen till ett av mina favoritsvampställen i dag och titta. Är det en bra vår och försommar med svampväder så kan man plocka mycket gott där. Här är lite gamla bilder från ett gott år :)
 


 
Trevlig torsdag på er :)
 
****
 
 PS! SEN DATORHAVERIET SÅ FUNGERAR INTE MIN EMAILADRESS.
Jag kommer att skaffa mig en ny emailadress eftersom jag inte kommer in på den gamla längre.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar