söndag 30 juni 2013

Nya kryddor och mera ull.

 Lite nya kryddor har flyttat in i mitt växande kryddland. En annan typ av Salvia, flera gröna toner på bladen. Salvia min absoluta favorit krydda, helt enkelt ett måste till bla fläskkött.

 Och persilja, en sån tuva har jag saknat. Jag hoppas att jag kan övervintra den och att den självsår sig så att jag får rejält av denna nyttiga kryddväxt. Ser framför mig höstens mustiga grytor med en rejäl näve persilja i : )

 Fransk dragon...

eh, fransk dragon. Vad är väl en hemlagad bearnaise på färska ägg från glada höns om den inte innehåller ett rejält knippe fransk dragon? Ett måste här hemma och en krydda jag saknat. 

I dag svär jag över den svenska sommarens brist på sol och värme till oss törstande. Jag har många kilo värmlandsull att tvätta och hade sett fram emot sol och ljumma vindar så att ullen kan torka ute, men icke då. Det regnar engelskt. Ett småttigt, småttigt stril som liksom vinden för med sig. Så jag hänger blöt ull var jag kan i badrummet... Vrider upp elementet på det högsta, stänger dörren och skapar ett torkskåp. 

Trevlig söndag!

*******



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar