söndag 9 juni 2013

En lyckad hönsbytardag

 Spann så mycket fårull i vintras att jag blev en smula mätt. Sen kom våren, äääntligen efter en lång vinter och all tid har spenderats utomhus. Här om dan så var det dags att klippa några kaniner och med ny fin ull i händerna så blev jag lite sugen på att spinna igen. Rocken står ju där i storstugan... redo att användas.



Det blev 250 gram tvåtrådigt ljuvligt angoragarn från några av mina svarta kaniner. Spann det lite lösare och funderar nu som bäst på hur jag skall använda det.

I går var jag på min första hönsbytardag/marknad som säljare. Det var lite annorlunda att vara den som står och säljer, är ju annars van att gå runt och beundra, klämma och känna på andra människors hantverk. Nu stod jag där själv med eget försäljningsbord. Lite läskigt var det, det är en sak att sälja nåt man köpt in mot att visa upp sådant som man tillverkat själv. Jag hade med mig både garner, sjalar, handledsvärmare i både fårull och angoraull. Även små barnpresenter i form av en mjukiskanin och ett par sockor i ren ull, ekologiskt och gjorda med ett miljötänk. Att det stickade inte skulle gå åt det var jag förberedd på då det inte riktigt är säsong för det nu mitt i sommaren : ) men intresset var stort och det var kul. Alla djur jag hade med mig såldes slut ganska fort och det var riktigt skönt att slippa släpa hem höns och kycklingar igen. Även de avelsägg jag hade med mig blev sålda så jag tycker att det var en riktigt lyckad dag. Jag har nog aldrig pratat så mycket på en och samma dag... munnen gick i ett : )

Trevlig söndag !

********



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar