torsdag 27 juni 2013

Inte riktigt vad jag förväntat mig.

Så här blev färgresultatet på ullgarnet efter att ha färgats med färgbadet från de blå kottarna. Inte riktigt vad jag tänkt mig : ) Den illrosaröda färgen övergick i blått efter ca 10 minuter. Färgen hade ännu inte fäst på garnet så jag väntade och fortsatte att röra i grytan då och då. När färgen började att fästa så blev garnet så här, typ silvergrått med skiftningar åt blått och grönt i solen. Färgbadet ändrade karaktär efter ca 30-40 minuter. Det såg blekt och urtvättad ut så jag avbröt färgningen. Tror inte det hade gått att få till någon annan eller djupare färg. Jag är lite besviken över att resultatet inte blev mer chockerande men å andra sidan så skulle jag aldrig själv bära nåt i den färg jag trodde att garnet skulle få. Den här nyansen passar mig bättre : )


I dag fortsätter det dåliga vädret och jag misströstar. Hade sett fram emot en hel massa tomater men fortsätter den så här så lär det inte bli några i år : /

Trevlig torsdag!

********

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar