lördag 2 februari 2013

Lycka till YOHIO!


 Och här satt man och skröt igår om vår barmark.... i dag vaknar jag upp till en värld som är vit. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig även om jag efter snart 50 år lärt mig att det är så det fungerar. Kanske just därför mitt år endast borde bestå av april, maj,juni,jul, augusti... och de nästkommande månaderna i följd fram till december. Efter december så kommer april : )


Bilderna visar gårdagskvällens tv pyssel. Ett av mina tidigaste ullgarn som jag spann, ett garn jag aldrig riktigt blivit nöjd med. Lite för ojämnt, lite för hårt tvinnat på sina stället. I går så fick det ingå i min återvinning. Det blev två högar med lite olika struktur. Garnet stickande jag en gång till ett par benvärmare som sen har blivit liggandes oanvända. Nej då är det bättre att ge denna fiber en ny chans, på ett nytt sätt.

Jag borde kanske ha sparat detta pyssel tills i kväll då vi skall genomlida den första delen av melodifestivalen. Kvällen till ära så går den faktiskt här i Blekinge, i Karlskrona. Men sambon och jag kommer att (av)lida i soffan. Lida just på grund av att det inte längre bara är en melodifestival, det är en serie, en följetång... Jag brukar aldrig se alla delar, en eller två finalen inräknad. 

I kväll vill jag titta för att den lille söta gossen är med, han från Sundsvall som sticker ut. Han som redan som liten lärde sig japanska för att han själv ville. Han som gått lite mot strömmen bland en massa instängda och fördomsfulla,. Han som nu har en lysande karriär i Japan, en karriär som han skapat själv med sin egen talang. Det är stort.

Honom ska jag kolla på : ) Sen är han ju så overkligt söt. Som en liten gosse-docka eller om man så vill flick-docka : )

Trevlig lördag!

****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar