måndag 18 februari 2013

Helgen kom och gick.



 Helgen gick i rasande tempo, den kom och var helt plötsligt över. Jag har hunnit med att spinna mera finullsgarn. Så nu har jag härvor i både vitt och grått. Är mycket nöjd med den här ullen som jag köpte in. Tyckte först att något parti var lite bossigt men ser man till helheten, jag köpte 10 kg så var den prisvärd, lättjobbad och den ger ett mjukt skönt garn i naturvitt och silvrigt grått med fina skiftningar.



Det kom med en liten kanin med på bilden. En av de två bröder jag sparade från senaste kullen. Jag älskar deras färg och ullen verkar bli jätte fin. Det är snart dags att klippa dem igen. Jag har fått förfrågan om jag har några kaniner till salu och jag kan tänka mig att sälja dessa två. Antingen tillsammans, de delar bur eller var för sig. Men jag behåller dem lika gärna för färgen är så himla fin : ) Så ni som mailat, här har ni bilder på en av bröderna. Dessa gossar är ca 5 månader.

Ha nu en skön måndag. Jag vet inte om vi fått all snö som väntas igen, i så fall så var det inte många centimeter eller om det kommer att börja vräka ner under dagen. Jag har i alla fall gjort alla måsten utomhus så jag lär stanna inne i stugvärmen i så fall : )

*****


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar