söndag 10 februari 2013

Gråtoner.




En påse förstörd ull eller? Jag provtvättade lite ull igår. En silvergrå sak med vita inslag och söta lockar. När ullen var tvättad och sköljd så la jag den försiktigt i ett örngott som har dragkedja. La in "påsen" i tvättmaskinen och centerfugerade den. Finns en del som gör så för att få ut det mesta av vattnet. Sen torkar ullen snabbare. Jag har aldrig prövat så för mig var det premiär. Kanske var det fel att lägga ullen i ett örngott. Har läst att det bara är att lägga in ullen i maskinen... Hur som helst så nej det funkade inget vidare för mig. Ur påsen plockade jag fram halvtovad ull i kakor. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Först så tänkte jag kasta ullen men sen så tänkte jag om. Lät den torka och idag så har jag separerat lite på det hoptovade och kommit på hur jag ska använda den.

Veckan som kommer så lär det tvättas ull varje dag. Att torka ull tar plats och jag får bara plats med lite i taget. Men redan i morron kommer jag att testa min ide på den "förstörda ullen" : )

Trevlig söndag!

**********











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar