tisdag 30 oktober 2012

Reklam i bloggen?

Reklam i bloggen. Eh nej tack tror jag. Jag får ibland mail från hugade företag vars tjänst är att ge andra företag reklamplats på nätet tex i bloggar. Senast idag så hittade jag ett sådant mail i inboxen. Tackar för erbjudandet men jag tror att jag står över. Jag vet visserligen inte hur det fungerar men det skulle kännas konstigt att gå in på sin blogg och se nån annons för ett företag stå och blinka i kulörta färger...  Tänk sen om det är nån produkt eller ett företag som man inte tycker är särskilt seriöst eller för den delen en totalt onödig produkt? Huva!

Jag som dessutom inte är så särskilt förtjust i vårt köpgalna-måste-ha samhälle baserat på slit och släng. Jag skulle sätta mig själv i en daglig konflikt med reklam i min blogg så nej tack. Ja jag har förstått att man kan tjäna pengar på tilltaget men nää, jag står över denna gång. Det finns så mycket reklam överallt så här får det vara fritt från : ) Märkligt egentligen att min blogg skulle vara intressant för reklam med tanke på att jag sällan får kommentarer. Lika ofta förekommande som jag själv skriver i andras bloggar så jag får skylla mig själv *ler* Det går så bra så att bara läsa min blogg och vandra vidare i suberspace utan att lämna spår efter sig. De måste gå på besökare, räknarna eller nåt sånt. Ca 100 besök per dag, är kanske nån sorts magisk gräns för när ens blogg börjar bli intressant.

Den enda reklam jag vill ha i min blogg är den jag själv länkar till och skriver om. Då vet jag att jag hänvisar till något företag/produkt jag tycker är bra.
 

Trevlig kväll, nu ska jag fortsätta plocka älgflugor *ryser* ur håret.

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar