tisdag 16 oktober 2012

Nej, det var ingen gård för oss.




Återanvänder tre bilder i bloggen idag. Det är lite härligt i kroppen just nu, det spritter lite. Varför? Jo snart ska fåren klippas och jag ser fram emot fantastisk ull att få jobba med. Det är fiberbrist just nu här hemma. Nästan helt tomt på både angora och ull. 

I eftermiddag så åker vi till Hörby och hämtat mitt blocket "fynd" Jag är delvis lite besviken på mig själv när det gäller den annonsen. Jag såg den, klickade vidare, funderade en hel natt. Letade reda på annonsen dagen efter, då var en del av det som såldes sålt. Jag borde lärt mig vid det här laget att hugga direkt när jag ser nåt bra : /

I helgen, som bara liksom försvann i regnandet så for vi förbi gården som jag sett på mäklarannons och nej, den är inget för oss. Man såg redan på kartan att grannhuset stod lite lustigt. Tomten var liksom avstyckad i en 4 kant in på "vår" mark precis vid boningshuset med en liten skogsdunge som insynsskydd. I verkligheten så var dungen tre små taniga buskar och grannen bodde på "vår" tomt. Inte precis vad vi tänkt oss. Känns lite tråkigt för jag gillade stället. Flera av betesmarkerna/hagarna var inhägnade med härliga stadiga stenmurar i bra kondition. Där fanns både stor lada, hönshus, vedbod och förråd samt en fin jordkällare. Med mig från besöket så hade jag 4 st fina stolta fjällskivlingar haha till och med svampskogen var bättre där *ler*
 Men, men vi letar vidare.

Ha en bra dag : ))

*******



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar