Kronfågel kör nu en ny reklamkampanj för deras produkter. Med en vackert fotat film så ska tittaren försättas i ett lantligt tjusigt lyckorus. Ett smart sätt att förpacka något tvivelaktigt så det blir estetiskt tilltalande.
En kvinna drar undan gardinerna och välkomnar en ny morgon... Under knappt en sekund så flimrar bilden av en söt gyllengul kyckling fram i bildrutan, bakgrunden är suddad och man bara anar rent vitt spån och 10 tusentals söta guldgula kycklingar.
De fokuserar på den romantiska bondebilden, mannen som kör sin traktor iförd de rätta kläderna. Det spolas golv, ett sätt att tala om att hygienen är hög. Det dricks kaffe utomhus, en glimt av den strävsamma hönsbondens vardag. Man får se en glimt av det moderna, en äldre bonde vid en dator... det är framtiden det.
Det lagas traktorer...
Sen leder de in oss på det långsiktiga genom att placera 3 män på en stock, de ser mysigt ut när de sitter i solen och fikar. En far, en son och en farfar tro?
Och så det fånigaste av allt. En ung man som står och krafsar runt lite löshö i lada full med höbalar...
Jag är ledsen Kronfågel men mig lurar ni inte. Jag köper helt enkelt inte eran sockersöta romantiserade bild av hur ni producerar eran kyckling.
Den lämnar i stället en lätt dålig smak i munnen om man tänker till lite och funderar över hur kycklingar vill ha det när de växer upp. Men det är klart. Så värst mycket av själva produkten får vi ju inte se. Nej gör i stället en film från början till slutprodukt och inkludera hanteringans alla faser.
Tack för mig.
Ha en bra kväll alla!
******
Kronfågels nya romantiska reklam om hur fint det är med broiler uppfödning.
Jättebra skrivet!
SvaraRadera