lördag 6 oktober 2012

En gård till salu.

Nyskördat: Någon form av sallad, det skulle enligt påsen varit en vit/röd kål.... Men det bidde sallad : ) De sista gurkorna och den första paprikan, en Capia, de är röda avlånga och köps i mataffären, sen spar man fröna. Min är avlång men grön och svart lila : )

Är lite så där lagom hispig just nu. Lätt förväntansfull samtidigt som jag försöker att trycka ner allt, gömma det och verka cool. Inte hetsa upp sig, inte rusa i väg. Lugn och fin nu är mitt mantra. Jag har hittat en gård!!! En liten gård som skulle passa oss perfekt. Lagom avstånd till jobb, flera ekonomibyggnader, lite mark... Ett renoveringsobjekt men fullt beboligt och den renovering som skall göras kan man ta lite bit för bit, ett rum i taget. Jag dör av alla känslor som rusar runt i magen. Kan det äntligen vara dags? Har vi hittat vad vi letat efter? Jag borde inte skriva nåt i bloggen om detta alls. I verkligheten så har jag ju bara hittat en annons och visat sambon som kikat och sagt hmmm, inte så dumt, kan va nåt.... Och så fanns det en jordkällare *glädje*

Vi har haft lite ups n´down plus en massa annat så husletarjakten har legat lite på is. Eller den har legat fullständigt under isen. Det har funnits och finns så mycket annat att ta i tu med och ta hänsyn till. Men min ide är att räddningen är ett nytt, större hus. Innan vi går varann på nerverna här hemma på våra 54 kvm : (

Men det ska vara rätt hus. Det är viktigt.

Trevlig lördagskväll på er alla, jag lär gå och drömma gårdsdrömmar hela helgen....


1 kommentar: