lördag 8 september 2012

Skit ful och alldeles gratis.

 Så var projektet återvinna den gamla vaxduken klart och det blev ju inte alls som jag hade tänkt mig. Det blev nåt hiskligt fult av det hela : / Poängen var att ta till vara på vaxdukens egenskaper; lätt att torka av... Min svampkorg har eller väska är väl ett mer riktigt ord, den har hur som helst gjort sitt. Hål i botten och hål på en av sidorna. Korgar av alla möjliga sorter har jag prövat att ha som svampkorg. Jätte romantiskt och fint på alla sätt att ha på armen käckt dinglandes, men jag blir aldrig nöjd, hittar liksom inte den optimala korgen. De är för klumpiga, väger för mycket osv. Min väskkorg däremot som jag har plockat svamp i de senaste 8 åren har varit super.

Så därför gav jag mig på vaxduken och slaktade den i tron att den skulle bli en utmärkt ny svampväska. När man ändå är i gång så ser man över måtten på sin gamla trotjänare och mäter sen ut lite större delar av vaxduken. Större blir självklart bättre. Den gamla fick stå modell när jag klippte och sydde mig en ny praktisk väska.


Den blev ful och den blev för stor och ni kommer aldrig någonsin att stöta på mig i skogen med denna fula sak. När jag var klar med tingesten så kände jag mig lite som i småskolan när man kom hem till mamma med nåt sketafult man gjort i slöjden och hon sa deltagande; Men den var väl fiiiin....

Sambon här hemma sa inte så mycket men jag såg hur han liksom sjönk ihop lite i soffan, försökte gömma sig, smita från att behöva ge en kommentar om mitt senaste projekt hahaha. Stackarn.
Nåja, den duger att plocka gräs i till kaninerna i alla fall, alltid något. Så har jag fått en kaningräsplockarväska helt gratis, fast här protesterar sambon. Ingenting är gratis, arbetstiden (timlön) som det tog att göra väskan ska räknas in... Ja ja ekonomer räknar så lustigt ; ) Jag, ser den som gratis i alla fall.

Är det nu någon som faller pladask för min återvinningsväska av vaxduk så kan jag meddela att det finns en liten bit kvar av vaxduken. Jag tror det räcker till en plånbok, bara att maila så blir den din ; )

Trevlig lördag på er!

********



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar