tisdag 10 augusti 2010

Såååå besviken....

Fyndat på loppis idag.
(utom väskan, den är min)

Mannen och jag rev ut allt ur kattvinden igår kväll och han har satt upp isolering i hela utrymmet nu. Blev riktigt bra. Men hela hallen och vårt sovrum samt gästrummet är proppat med grejer som rymts i kattvinden. Det ser ut som ett bombnedslag. I förrgår bjöd han hem gäster tills ikväll, vi ska grilla.

Helt ärligt så jaha, jag vet inte riktigt vad jag skall säga *s*. Hade ju helst haft det lite mera välstädat å andra sidan så kommer de förhoppningsvis hit för att umgås och ha trevligt med oss och inte för att se hur fint och välstädat vi har. Så visst, jag välkomnar gästerna : )

Men inte helt utan lite knorrande. Tjatade på mannen om loppisen, så idag for vi dit. Ett stort loppis är det. En gammal bondgård med flera byggnader fulla av saker. Jag älskar att gå där. Förra gången vi var där så föll jag för ett par mindre slagbord. Det fanns 3 stycken. Två av dem skulle jag velat ta med mig på en gång. Men mannen hävdade att det inte fanns plats i bilen, inte ens för ett endaste av de trevliga borden : (

Nu ville jag tillbaks till loppisen och köpa bord! Mannen som varit på detta loppis i flera år sa att borden finns kvar nästa gång. Så fort säljs de inte. Jag tjurade lite i bilen på vägen hem då och mannen försökte vara snäll och sa att det kommer ju fler bord...

Jag ville inte ha fler bord, jag ville ha nåt av dessa bord (lät som en 5 åring)

I dag har vi varit på loppisen och det fanns inga bord kvar!!!!

De var alla sålda. Hittade två jätte söta nattduksbord som jag visade mannen, men vad ska du med dem till sa han. Jag ska ha dem sa jag, de är ju jättefina. Nu stod det inget pris på borden och mannens bristande entusiasm gjorde att jag tvekade. Jag gick och kollade på textilier. Under tiden såldes nattduksborden.

Så vad har jag nu lärt mig av detta? Jo att gå på min egen känsla och köpa det jag vill ha, på en gång. Jag tänker aldrig mera vänta på nästa tillfälle för det kanske aldrig kommer...

Det jag köpte idag var en tavla på en 1700 tals dam (för att reta mannen) Den ska hänga i hallen i trappen *flin*

En liten griffeltavla, som jag ska göra i ordning lite.

En söt liten virkad vit spetsduk.

En stor duk med gula blommor. Till köket : )

Sen ett par trasmattor.

Handlade för 100 kronor.

*********

Nu ska jag ta hand om gästerna.
Trevlig kväll på er : )


2 kommentarer:

  1. jag var på "min" loppis idag, vilken besvikelse!!

    Gardinerna jag inte hade råd med sist var borta, tallrikarna likaså, jag var för snål för o köpa en hushållsvåg (under sommaren höjer de priserna någonting äckligt!!).. etc. etc. bara fula kläder kvar *mutter*

    Jag blev skitsur.. men jag fann ett fat och en figurin som ska bli mitt efterlängtade fågelbad i alla fall. 25:- kostade de ihop. Bild kommer sen.

    SvaraRadera
  2. Jag har lagt ner det där med att ha välstädat för gäster. Det funkar dligt ihop med ständigt renoveringskaos. När de kommer hit är det förhoppningsvis oss de vill se, inte illusionen av vårt perfekta liv.

    Min sambo är också en bromsande faktor i shoppingträsket så jag åker helst ensam på loppis. Man missar många fynd om man tänker för länge. Min strategi är istället att shoppa hejdlöst och sälja av det jag ej behöver. Det funkar bra men bidrar onekligen till den almänna röran förståss.

    SvaraRadera