måndag 23 augusti 2010

Fortsättning.... Hönshuset.

Ser ni lampan ovanför stalldörrarna? Mannen hade satt upp den och dragit elen medans jag var i väg och jobbade : ) Sen har han målat dörrarna svarta och en hel del annat har han hunnit med. I går så var jag sådär halvseg hela dan men vi fortsatte snickra lite på hönshuset i alla fall. På kvällen unnade vi oss kräftor med goda ostar och vitlöksbröd, bara han och jag : ))

Idag har vi fortsatt att snickra och måla...


Jag snickrar kanske inte så mycket men jag målar bra ; )


Dörr intill hönsgården på plats.


Jag är bättre på att pyssla. Hittade en söt liten skylt som jag satte på hönshusets dörr.


Ja, det är kanske lite löjligt *ler*


Mannen ville på en gång åka och köpa nät också.... inte mig emot.


Nätet på plats. Vi valde armeringsnät i stället för hönsnät. Det håller lite bättre och sen så tycker jag att det är snyggare. 25 meter nät a´500 kr.


Det fattas ett nättak och så höns förstås...

Mannen hade lite problem med reglarna. Jag ville absolut inte ha dem raka och med 60 cm och allt vad måttet heter. Nej lite huller om buller, lite busigt så där ville jag ha dem. Så vi kompromissade : )) Jag bestämde hur kortsidorna skulle se ut, han fick hela långsidan att leka med som han ville.


Dörren, i väntan på nätet.


Så.


En gammal hake, funnen i gubboden. I bland är dessa bodar fyllda med bra att ha grejer, ibland känns det som om det mest är skräp...


Taket är på plats och sen har vi klätt in nätet med plank/list längs med marken och även gavlarna. Vi kommer att göra likadant längst opp mot taket.

I morron ska mannen sätta i fönstren. Han har målat karmarna med vit linoljefärg. Vi fick ett tips av grannen på en lokal glasmästare. Han var himla billig måste jag säga. Först for vi dit med ett av de små hallfönsterna från vår övervåning som gick sönder i vintras. Vi fick betala 50 kronor för ett tillskuret glas. Mannen satte sen i rutan själv här hemma. Nu åkte vi till glasmästaren igen och bad om två glas till vårt hönshus. Han skar till glasen och vi betalade 100 kronor.

******************
Kram på er : )






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar