måndag 9 augusti 2010

Hallen, hallen, hallen

Jag har fått pippi på äpplen.

Plockar in och lägger nedfallna kart överallt i små stileben. Mannen ruskar på huvudet och menar att de går ju inte ens att äta ...
x

Annars handlar det mest om hallen just nu. Golvet är nu färdig målat, tror jag. Om vi inte bestämmer oss för att måla ett lager till i kväll innan vi går och lägger oss. Skåpet till elcentralen är klart. Bara skåpdörrarna som ska målas klart innan de kommer på plats. Det tar ett par dar till. Vår sovrumsdörr och dörren till gästrummen har nu fått tillbaks sina handtag. De är färdigmålade. Jag gillar inte dörrarna alls. Men de blev bättre med lite färg på. Från början bruna heltrista -70 talsdörrar. På sikt kanske man kan byta tillbaks till såna dörrar som funnits här förr; Spegeldörrar : ))) Det vore trevligt.

Mannen ville ge sig på kattvinden & den lilla garderoben idag. Isolera stod det på hans agenda. Så det blev en resa till Bygg Max för att handla lite sånt. På vägen dit så passerar man den där skräp butiken med mye plotter. Dit ville jag gå. Mannen handlade isolering och lite andra tråkiga saker medans jag var in på skräp butiken och tittade : )

Alla fyra köksstolar är nu målade,

från furu till vitt. Dags att investera i nya stolsdynor. Dessa hade jag sett sist jag var i denna butik. Köpte 4 st dynor för 30 kr styck. Kanske inte världskvalitet. Men de får duga. Helst hade jag haft dem lite gulare. Jag tänkte ha lite guligt i köket. En färg jag aldrig gillat förut men nu så har jag lärt mig att gult inte är fult : )



Gult & gult de är nog mera creme...

Sen köpte jag en liten plåttavla.
x

Som jag satte med en rostig gammal handsmidd järnspik på väggen mellan sovrummet och kattvinden. Mannen har lovat göra en liten hylla under tavlan. Tror den kostade 30 kr.

Kanske kan ha två små hyllor till och med : )

Till mannen köpte jag en liten söt kerub ; )

Föll genast för denna lilla figur. För 20 kronor så blev han min. Det tycker jag han var värd.



Det var hans fötter som gjorde att jag ville ha honom.

Tycker att de var så himla söta. Mannen undrade om han, keruben alltså måste stå i sovrummet. Han menade på att där förekom syndigheter så , ja, kanske bäst att den lilla ängeln bor nån annanstans? *s* Jag hade tänkt att keruben skulle få bo på i den lilla kallfarstun, i något fönster där. Så mannen inte blir så störd av den lille hihihi...


Avslutar med en bild på en stor svart.

Det har regnat ordentligt under hela dagen. Ute på den gamla kökssoffan ligger en stor svart och sover. Han bekymrar sig inte över lite regn.

Ha det gott alla, nu ska jag fortsätta fundera på hur jag ska pynta i hallen : )

*****





1 kommentar:

  1. Jag delar absolut med mig av min ljuskrone-idé, det är ju inte så att jag kläckde den själv, haha. Delar så gärna med mig så är vi fler som blir glada av det vi gör=)

    Jag har två industrisymaskiner på ladugårdsvinden i mitt gamla föräldrahem, samt två gamla trampmaskiner med äkta bladguld ilagt. Borden är sådär.. de är otympliga att flytta, därför har de strandat där. Det finns alltid någon som vill ta sig an sådana gamla maskiner, annonsera ut om du har en som du är tveksam på. Någon som är skicklig kan nog laga ställning/bord. Nålar går garanterat att köpa (samma i gamla trampisar som i nyare raksömsmaskiner), fläktrem går att använda som rem.

    Hoppas "vår" går att använda, har inte kollat hur den matar än. Visste du att jag är gammal sömmerska?? Haha.. ränderna går inte riktigt ur.. men helst handsyr jag.

    Vad gäller gult har jag samma intällning som du; Helt plötsligt har det blivit en glad och vänlig färg. Har lärt mig att det är en mognadsfråga, att gilla gult. Intressant. Samma som med olika smaklökar.

    Ha det fint, kramelikram=)
    /gräsänkan Jonsson

    SvaraRadera